Výprava na severní pól byla úspěšná

14.08.2009 09:43

Sedm statečných polárníků nocovalo ve třech stanech přímo na zamrzlém ledě umělé nádrže. Podpořit je přišla více Polárníci – recesisté měli letos ve stanech vlhko. Led přehrady, na němž spali, totiž tál.  než dvacítka přátel a známých, ovšem nikdo z nich se k nim připojit neodvážil, přestože polárníky v sobotu přiletěl motorovým padákem „zachránit“ odvážný vzduchoplavec.

„Nocovat na přehradě nebyla žádná velká věda, obzvlášť, když jsme měli kvalitní vybavení včetně karimatek a spacáků až do minus dvaceti stupňů,“ nechal se slyšet hlavní organizátor akce Jaroslav Koribský z prostějovského Adrenalinsport klubu s tím, že teploty večer i nad ránem se navíc pohybovaly kolem nuly, takže polárníkům bylo docela teplo.

„Mnohem lépe by se nám ale spalo, kdyby víc mrzlo, led na přehradě totiž tál a tak jsme měli ve stanech nepříjemné vlhko. Minulý rok, když bylo minus čtrnáct, byly mnohem lepší podmínky. Přesto si ani letos nikdo nestěžoval,“ poznamenal Koribský.

Nejmladším účastníkem expedice, kterou doplňovali dva hlídači, vlčák Bára a aljašský malamut Kisi, byl jedenáctiletý Denis. „Na výpravu mě vzal táta. Jsem na to hrdý, protože nikdo z mých kamarádů nemůže tak jako já říct, že dobyl severní pól,“ prozradil hoch.

Recesistický podnik Dobytí severního pólu vznikl v devadesátých letech minulého století. Jeho zakladatelem je prostějovský fotograf a výtvarník Bob Pacholík, který svého času mystifikoval veřejnost tím, že na zamrzlou hladinu přehrady naaranžoval skupinu papírových tučňáků.

„Postupem času došlo k přerušení tradice. Před třemi lety jsem si proto řekl, že je škoda, aby tak skvělý nápad zůstal zapomenut a Boba jsem požádal, aby mi licenci na Dobytí severního pólu prodal za jednu korunu,“ zmínil se Koribský, který se nyní snaží dostat recesistickou akci opět do povědomí veřejnosti.

 

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode